måndag 13 september 2010

Besök

124

Mormor och morfar har varit här och hälsat på oss hela helgen och det tycker jag var kul för morfar tar med mig ut på långpromenader ända bort till McDonald's, det är jätte långt dit hela 500 meter säger mamma.

Fast det är lite läskigt att vara ute och gå på stan när de där stora  gula sakerna som ni kallar för bussar kommer och kör förbi men i morfars famn är jag trygg.

Det är kul att vara ute men ack vad skönt det är att få komma in i lägenheten igen, här är varmt och skönt och de finns massa mat.

Nej nu ska jag  jaga flugor i fönstret!
Ha en bra dag!
Kram Baby

7 kommentarer:

  1. Hihi smakade flugorna gott? x))♥

    SvaraRadera
  2. Tänkte skaffa katt, vilket kan läsas på min hemsida.

    Du Baby kanske kan ge mig lite råd?

    Tex, hur ofta skulle du ha mat när du var en kattunge?

    Och hur tränades du i att göra dina behov i kattlådan, var det svårt att göra det?

    Har, som sagt haft katt förut, men det var 25 år sedan min sista katt, så jag har helt glömt bort dessa saker, hur det var med våra förra katter på dessa punkter.

    Detta kanske du, och din Matte kan svara mig på, vore bussigt av dig?

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket för dina tips Baby.
    Det var sjyst av dig att fräscha upp minnet hur man ska göra med saker, och ting.

    Det är ju bra att du blivit stor, och duktig nu då, så du bara behöver en låda.

    Det är bra att du har en så förstående mamma, som förstår att du kanske har lite bråttom då ibland, nu med, och som nöjer sig med om du håller dig i badrummet.
    Så får hon skura hela badrummet efteråt, efter du har varit på toa några gånger, när du har för bråttom he he.
    Men det skiter du i , det är hennes problem säg.
    Nä, du ska väll vara snäll mot mamma Baby.
    Nä, jag tror nog att du är en mycket duktig katt, på alla andra områden också Baby.
    Ha det så bra nu Baby, så ska jag fortsätta att följa dig här på din alldeles egna blogg, som din snälla mamma har skaffat dig.

    SvaraRadera
  4. En fråga till.
    Du kanske kan fråga din mamma/matte hur det går att ha en sådan sötnos som du i stan
    Vad jag har förstått så bor du i en lägenhet i stan med din matte?
    Du förstår min assistent har katt, och han tyckte inte att jag skulle skaffa mig en vanlig fin bondkatt som du, för sådana katter som du vill väll springa ute väldigt mycket?
    Han tyckte att det var bättre om jag skaffade mig en så kallad mer innekatt här i stan, en sådan där dyr katt.
    Och det är inte bra, för håll med om att bondkatter som du är de klart bästa katterna, det tycker åtminstone jag.

    Hur är det, vågar din Mamma/Matte släppa ut dig i trafik, och allt annat elände som finns i stan, Eller går det bra för dig att vara inne, i alf för det mesta?
    Har aldrig haft katt i stan förut.

    SvaraRadera
  5. Tack för svaret.
    Nej det är klart, om man håller katten inne ifrån början ja, så har den kanske inte så stort behov av att springa ute själv.

    Jag såg en dam som hade en katt i koppel för några år sedan, och då tyckte jag det så väldigt lustigt ut.
    Men du har rätt, det är ju en utmärkt ide i stan att träna katten, som din Mamma har gjort med dig, att redan som liten att gå i koppel.
    Bra tips Baby. Då kan jag ju köpa en så fin bondkatt som du är.

    PS, du får tacka din Mamma för tipset också.

    SvaraRadera
  6. tjena , det är jag som är kissies tattoo , checka min blöggish :)

    SvaraRadera
  7. Men Baby vilket äventyr!!! :) Snäll morfar. ;) Kram Ida

    SvaraRadera